Dne 22. 9. 2021 se naše třída 2.D zúčastnila projektového dne na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci týkajícího se experimentování v ekonomické laboratoři.
Náplní exkurze bylo seznámit se s tím, jak nás ovlivňují emoce v našem ekonomickém životě, jaký máme postoj k riziku, jak na nás působí značky nebo reklamy a zda-li je těžké vytvořit reklamu.
Na začátku jsme si dělali test temperamentu, podle toho, co nám vyšlo (zda-li jsme sangvinici, cholerici, melancholici či flegmatici), nás rozdělili do skupinek.
Zúčastnili jsme se tří workshopů, které se dělily do těchto skupin:
MARKETING: Experiment se značkami jako Coca Cola, Pepsi a no name. Nejdříve jsme podstoupili slepý test, ve kterém nám do kelímků nalili v různém pořadí tyto tekutiny a nevěděli jsme, kterou z nich pijeme. Na základě ochutnání jsme měli zapsat od 1-5 jak moc nám to chutnalo, u toho nás zachycoval facereader, který nám poté vyhodnotil, jaké byly naše emoce. Poté jsme už věděli, jakou značku pijeme a také jsme měli zaznamenat, jak moc nám to chutná. Po těchto ochutnávkách a našem hodnocení se udělalo vyhodnocení, jak nám co chutnalo při obou testech.
MULTIMEDIÁLNÍ LABORATOŘ: Zde jsme měli možnost si vytvořit svou vlastní audio nahrávku pomocí různých nástrojů a hlasu.
BEHAVIORÁLNÍ EKONOMIE: Týkalo se experimentu o přístupu k riziku pro rozdílné povahové skupiny. Byla to hra s kartičkami, kde byly tři fáze: 1) brali jsme si kartičky z hromádky a buď jsme si je nechali (pokud se nám líbily), a nebo brali dál, ale pak rostlo riziko, že budeme mít 2x stejnou kartičku. 2) obchodování - ptali jsme se spoluhráčů, jestli s námi smění kartičky, a nebo ne 3) investice – investovali jsme do kartiček, ze kterých jsme, když jsme měli daný počet, měli dostat peníze. Vyhrál ten, kdo měl peněz nejvíce.
Tato exkurze nám poskytla jiný pohled na ekonomický obor, ukázala nám, že ekonomii lze pochopit i jinou formou než formou pouček. Hravostí těchto workshopů jsme lépe pochopili význam ekonomie.
Fotky